Rabu, 7 September 2011

Dah Lama Puasa Menulis

Setelah beberapa bulan I tak buka akaun blog, statistik masih tidak mengecewakan. Masih ramai yang buka blog I dalam masa sehari, cuma yang mengecewakan adalah post yang dibaca setiap hari adalah "cerita orang dewasa". I yakin kebanyakannya tak sengaja buka blog I. Masing-masing hendak menambah pengetahuan tentang aktiviti orang dewasa, lalu pembacaan dari internet dijadikan sumber. Malang bagi mereka adalah blog I tidak mempunyai cerita-cerita yang meransangkan sebaliknya cerita-cerita kosong I sebagai seorang lagenda. Sebelum ini I ada janji nak tunjukkan gambar kahwin dan plot cerita perkahwinan I, namun Dia tidak mengizinkan. Seminggu selepas I bersanding di Seremban, I dimasukkan di hospital selama seminggu kerana jangkitan pada tekak I yang menjejaskan paras rupa menarik I. Alhamdulillah, sekarang I sempurna semula. I banyak ingat Tuhan ketika berada di hospital, isteri I banyak tolong I, membuatkan I bertambah sayang padanya.

Bulan puasa pada tahun ini berlalu dengan sangat bermakna kali ini. Alangkah bahagianya I apabila dapat bersahur dan berbuka bersama seorang isteri. Seronok juga hidup sebagai orang dewasa, dulu I dikejutkan oleh umi, tapi sekarang I dah pandai bangun sendiri, i senyum sendiri melihat perubahan yang ada pada diri I. Perbezaan paling ketara adalah ketika membeli juadah di bazar Ramadhan, kalau dulu memang ramai kaum hawa yang menegur I, ramah dengan I tapi sekarang I jalan peluk pinggang isteri, tiada siapa yang berani tegur. Tapi I perasan juga orang yang curi-curi pandang, I halalkan sahaja, mungkin tak sanggup nak puasa pandangan mata.

Kesibukan di pejabat juga sudah menghampiri ke penghujung, pelajar-pelajar I akan menghadapi kertas peperiksaan akhir dan akan bercuti panjang. I pun nak berehat lama. I bercadang nak makan angin bersama yang tersayang. Untuk Norazyani..I sayang u banyak-banyak!

2 ulasan: