Khamis, 29 September 2011

Manisnya Madu

Sudah ramai orang yang hidup berkeluarga. I tak terkecuali. Baru beberapa bulan I mendirikan rumah tangga, kematangan sudah hadir dalam diri I. Matang dari segi aspek, itu maksud I. Perancangan juga sudah menjadi tabiat I. Merancang perbelanjaan, merancang waktu atau merancang destinasi. Tapi I percaya, dalam sesebuah institusi keluarga, perkara paling penting adalah merancang bersama-sama. Maksud I, jika I sahaja yang merancang, sudah tentu akan menjadi tidak adil, sedangkan I nak apa yang dirancang menjadi sesuatu yang indah dan sentiasa diingati. Seperti post yang lepas, I merancang untuk makan angin memandangkan anak didik I akan bercuti lama selepas tamat semester. Maka I mulakan perbincangan dengan nada yang sangat soleh bersama isteri tercinta.

"Abg igt nak g jalan2 la..student pon nak cuti lama..ade suggestion nak g mane2?"

"Kita g korea la abg..skrang kan ramai org g sana..jalan2.."

Telan air liur I. Nasib baik takde kahak, kalau tak mesti ikut turun sekali.

"Jauhnye..knape tanak jalan2 europe..boleh abg jmpe ruud van nistelrooy.."

I beri respon dengan nada yang agak bersesuaian, suara I perlahan sahaja, memang lagak seorang yang penyabar.

"Alaa abg..kte kan lom g hanimun lagi..anggapla g korea ni jalan2 smbl hanimun..kang da anak da susah nk jalan2 kt luar.."

Hasil perbualan yang I anggap perbincangan itu meninggalkan kesan yang sangat mendalam kepada I. Apa yang diperkatakan oleh isteri tercinta I itu tiada silapnya. Semasa perkahwinan I beberapa bulan lalu pun, I dan isteri tak ambil cuti, sibuk bekerja, hanya dapat meluangkan masa di rumah. Hujung minggu pula akan dihabiskan di rumah ibu bapa, bergilir-gilir antara Johor atau Seremban.

"Ok..nanti abg fikir dlu..abg love syg sgt2.."

Seronok tengok isteri I senyum dengan jawapan I tadi. Itu yang membuatkan I bahagia. I senang hati jika layanan yang I beri memberi kegembiraan buatnya. I tak buat istikharah untuk pergi berbulan madu. Pendekatan I kali ini agak mungkar jika dibandingkan dengan pendekatan Islam I sebelum ini. Kali ini I dengar lagu-lagu K-pop, I tonton semula Fullhouse dan Witch Yoo Hee, semata-mata nak mendapatkan mood ke Korea. I dah mula mencarut dalam bahasa Korea dan pelbagai lagi perkara-perkara yang berkait rapat dengan negara mata sepet itu. Akhirnya, setelah beberapa lama merancang dan berusaha, I berlepas juga ke Korea untuk melancong dan berbulan madu. Pengembaraan I berlangsung selama beberapa hari, dari 16 September 2011 hingga 21 September 2011.

Kesimpulan yang boleh I buat, Isteri I dan Korea memang BEST GILER aaaa... :)













4 ulasan:

  1. Masih ingat lagi layan movie korea dlm bilik dulu? haha aku mmg tunggu post ni. Apa2 pun saja buat perbezaan jap berdasarkan gambar2 ko ni.

    Pembaharuan:
    1) dia dah jam tangan skang. mmg matang gle. dulu dia ckp jam tengok kat henpon aje. ayat bdk kecik biase le hahaha
    2) Dah makin bahagia bff aku sorang ni. hehe alhamdulillah rezeki allah.

    Yang masih sama!
    1) seluar jeans koyak ko tu mmg jadi pujaan aku smp arini. hahaha tak sangke ko bawak p jumpa kang jung sang!
    2) kasut mesti nak tema putih.. takleh blah tul aku.. dari matrik sampai la skrg suka kasut kaler putih.. cube le tuka kasut hijau ke biru ke
    3) perut tu brooo.. boyot cam aku aje.. haha

    anyways, aku sgt2 tak sabar nk dgr ko cite pasal korea! see you bro! nnt aku adjust futsal di lembah kajang!

    kem slm yani dan farut jr!

    BalasPadam
  2. hehe zack..ksilapan ko adalah taruk part perut tu kt bahagian persamaan..tu perbezaan dol..haha haah la..benda yg ko cakap tu byk gak betul..aku br sedar..haha weh..adjust kat lembah kajang cun gak..perut gua tanak beza sgt cm dlu..hehe ble chop nk balik..haishh nk friendly!

    BalasPadam
  3. chop baru dapat anak dow.. smlm lahir .. hehe anak laki!

    BalasPadam